Kunden i fokus hos Boots.

Jeg fikk gleden av å holde foredrag for 400  entusiastiske og herlige Boots ansatte. Det var kunden som var i fokus.

Her er to av tipsene jeg delte:

1. Husk at vi lekker det vi tenker. Så det hjelper ikke å klistre på et smil og si den innøvde frasen "hei, hva kan jeg hjelpe deg med", hvis du innerst inne tenker at kundene er idioter, de er plagsomme og stiller dumme spørsmål. Kunden vil kjenne at det ikke føles ekte ut og muligheten til å bygge solide og  kunderelasjoner forsvinner.

2. Tilpass tempo og energi til den enkelte kunden. Det gir en opplevelse av aksept og likhet, noe som alltid smaker godt for oss mennesker. 

 

Ikke hver dag man er på to storskjermer samtidig.Foto: Anne Margrethe Aldin Thune, Boots Norge AS

Ikke hver dag man er på to storskjermer samtidig.

Foto: Anne Margrethe Aldin Thune, Boots Norge AS

Foto Anne Margrethe Aldin Thune, Boots Norge AS

Foto Anne Margrethe Aldin Thune, Boots Norge AS